zondag 3 november 2013

Lieve mama van Gijs

Ontmoetingen met lezers zijn zo divers.

Soms doen ze je zweven:
'Ik kocht het boek voor de prachtige illustraties en werd na het lezen helemaal verliefd op de tekst en het verhaal.'

Soms doen ze je vanbinnen huilen:
'Wil je erbij schrijven: 'dit zou Gijs mooi gevonden hebben', aub? Mijn zoon was twaalf toen hij verongelukte met zijn fiets. Het was zo'n lieve jongen.'

Mijn hart ging in vrije val en valt nog steeds...
Nooit zal ik nog naar de laatste prent van 'Warres Vleugels' kunnen kijken zonder te denken aan de mama met het warme hart en aan het huis waarin Gijs nooit meer zal thuiskomen.

Lieve mama van Gijs, je vertelde me over het ongeluk en hoe je de man die jouw zoon aanreed niks verwijt. Je straalde liefde en medeleven uit en toonde me kracht en licht waar ik enkel tranen en duisternis had verwacht. Nooit zal ik de ontmoeting met jou vergeten.
Inge

2 opmerkingen: