maandag 13 januari 2014

Magische brievenbus




Kaartjes, leuke stempels, stickertjes, postzegels, lintjes, briefpapier, notaboekjes ...
Laat mij achter in een 'papierwinkel' en ik word de hebberigste mens op de planeet.
Ik wil het allemaal voelen, ruiken en vooral: HEBBEN!


Maar wat doe je daarna met al dat leuks?
Een stempel zonder inkt is eigenlijk gewoon maar wat rubber op een houten blokje, een sticker zonder kaartje is ook al zo triestig en een kaartje zonder ontvanger is al helemaal een verloren kans.


Gelukkig leerde ik via Flow Magazine 'Postcrossing' kennen. De hemel ging voor mij open.
Wat is 'Postcrossing' en hoe werkt het?
Simpel.


Je surft naar http://www.postcrossing.com/ vraagt een adres op en stuurt een kaartje naar een wildvreemde man of vrouw die net als jou van leuke trage post houdt. Van post gedrukt op papier. Geschreven met inkt. Post waar je kunt aan ruiken en snuffelen.




Post die je in je handen kunt houden, op een kastje kunt neerzetten, aan je prikbord kunt hangen. Post die niet bestaat uit bits en bytes of waar een verzameling digitale letters en plaatjes ook van gemaakt is.
Van zodra die wildvreemde man of vrouw jouw kaartje in handen krijgt, ontvangt iemand anders ergens op deze planeet jouw adres.
En dan...
Dan gebeurt er iets magisch! Jouw brievenbus verandert plotsklaps in een een kadootje met een klep. Echt waar. Op een dag valt er zomaar een verrassing uit. Je weet op voorhand niet van wie of van waar het zal komen. Je weet alleen DAT HET KOMT. 
En wanneer het eindelijk komt, dan mag je wéér! Heerlijk!


1 opmerking:

  1. Ik ben ook al helemaal verslaafd ;-)
    Vanochtend weer drie gepost, naar Zwitserland, Duitsland en Nederland ;-) En maar hopen dat er straks eentje in mijn bus zit ...
    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen