dinsdag 12 juni 2012

Nellie en Cezar - Allemaal Cijfers

Een leuke kant van mijn 'job' is het krijgen van pakjes.Er mogen in die pakjes dan wel altijd boeken zitten die ik zelf schreef, toch blijft het elke keer weer heel spannend en erg feestelijk. Het voelt steeds weer alsof je een kadootje krijgt.
Hoewel je de tekst heel goed kent, en de illustraties in de eindfase al digitaal hebt mogen bewonderen, is het toch iedere keer weer afwachten hoe het boek er in het echt uit zal zien.
Zullen de kleuren niet teveel van hun helderheid verliezen tijdens het drukken?
Zal er toch niet nog net op het laatst een foutje in de opmaak sluipen?
Gisteren mocht ik weer een pakje ontvangen. Het Nellie- en Cezarboek waar ik een hele tijd geleden de tekst voor schreef.
Als kind had ik een hekel aan rekenen. Ik had zelfs nachtmerries over cijfers die mij in breuken hakten... Wie had toen kunnen denken dat ik ooit nog een telboek op rijm zou schrijven? 
 
 

dinsdag 22 mei 2012

Spannend!

Het wordt een heel spannend najaar voor mij.
Natuurlijk is er de boekenbeurs, daar kijk ik altijd heel erg naar uit.
Maar dit najaar zal voor het eerst, na zeven jaar schrijven voor jonge kinderen, weer een roman voor adolescenten van mij in de rekken liggen.

MOORDGRIET

Zoals de titel al doet vermoeden, gaat het om een erg spannend boek!

Momenteel wordt er beslist over het gezicht van mijn nieuwste roman.
Krijgt die een harde kaft of een paperback?
In kleur, sepia of zwart-wit?
Van zodra de cover helemaal vaststaat gun ik jullie hier een eerste blik.

Spannend hé?

Welkom op mijn blog!
Mijn website vind je op http://www.ingebergh.net/.
Ook daar vind je onder de knop 'nieuws' een mini-blog.

Neem maar eens een kijkje!
Mijn website heeft ook een gastenboek.
Laat er gerust een berichtje, een tip, een leeservaring of gewoon lieve groetjes achter.
Ik vind een teken van leven altijd heel erg leuk!