Posts tonen met het label Wolf en Hond. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Wolf en Hond. Alle posts tonen

donderdag 25 juni 2015

Vlag en Wimpel 2015 voor 'Hond Weet Alles en Wolf Niets'.



Gisteren werden op de MidzomerKinderboekenBorrel van de CPNB de Griffels, Penselen en Vlag & Wimpels bekendgemaakt. 'Hond Weet Alles en Wolf Niets', het boek dat ik samen met Sylvia Vanden Heede schreef viel er in de prijzen. We kregen een 'Vlag en Wimpel' in de categorie informatief en daar ben ik waanzinnig blij mee!

In het juryrapport staat onderandere:

'De uitgebalanceerde samenwerking tussen een fictie, een non-fictie-auteur en een illustrator levert een schat aan informatie op, verpakt in een aantrekkelijk, vakkundig geschreven, humoristisch dierenverhaal.'

'De goed gedocumenteerde en vlot geschreven informatie reikt verder dan wat doorgaans over bovengenoemde onderwerpen voor jonge kinderen wordt geschreven.'

Het hele juryrapport vind je hieronder.





zaterdag 13 juni 2015

Herdruk en boekje ruimtevaart

Wat een leuk nieuws!
Het boek 'Hond Weet Alles En Wolf Niets' dat ik samen met Sylvia Vanden Heede schreef krijgt een tweede druk.
En het hoofdstuk 'raketten en de maan' uit datzelfde boek wordt in Nederland ook nog eens als apart boekje uitgegeven.





vrijdag 28 maart 2014

Met Sylvia Vanden Heede en Wolf en Hond in boekhandel De Reyghere



Houden jouw kinderen van grappige verhalen en spannende weetjes? Kom dan nu woensdag 2 april 2014 om 15u00 naar boekhandel De Reyghere in St. Kruis. Sylvia Vanden Heede en ikzelf stellen er ons boek 'Hond Weet Alles en Wolf Niets' voor. We lezen voor en signeren met plezier jouw exemplaar. Meer info op de website van boekhandel De Reyghere.

maandag 3 februari 2014

Wat brengt het voorjaar?

'En? Wat mogen we van jou verwachten dit jaar?'
Bijna elke week krijg ik de vraag wel een keer voorgeschoteld.
Het najaar ligt nog niet helemaal vast. Dat kan nog alle kanten uit.

Maar dit is wat het voorjaar brengt:


Goed gezien: het is een boek van Sylvia Vanden Heede.  Meer info over het boek vind je op de website van uitgeverij Lannoo.   Het boek staat vol verhalen en grapjes in de bekende stijl van Wolf en Hond, aangevuld met leerrijke non-fictie. En daar kom ik dus opduiken: want de informatieve hoofdstukken schreven Sylvia en ik samen. Ik heb genoten van het uitschrijven van de non-fictie en de samenwerking met Sylvia en ik tel dan ook erg af naar 25 maart.

Verder verschijnen net voor de zomervakantie bij uitgeverij Averbode nog een historisch Vlaams Filmpje (Het Spookhuys) en een Zonnekind Leesboek (Raf vangt een boef) van mijn hand.  Het is nog wachten op de covers. Van zodra die beschikbaar zijn post ik ze hier.