De leerlingen van basisschool Sint-Jozef uit Merksem (en hun ouders) lazen tijden de Jeugdboekenweek een heleboel boeken. Ze mochten ook over elk boek eerlijk hun mening kwijt.
Posts tonen met het label grappig. Alle posts tonen
Posts tonen met het label grappig. Alle posts tonen
dinsdag 31 maart 2015
zaterdag 28 maart 2015
woensdag 18 februari 2015
Het is er!
Wat een kleuren, wat een machtige foto's, wat een prachtig boek! Ja, ik weet het: 'mijn boek, schoon boek'. Ik ben heel erg bevooroordeeld. Mij hoef je niet te geloven. Dus hol naar de boekhandel, lees het boek en vorm je eigen mening!
Je mag mij die altijd doormailen, want ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!
Op het boek staat 10+, dat is zo ongeveer de minimumleeftijd, zeker niet de maximumleeftijd.
Het is een boek dat ook lezers uit de eerste graad van het middelbaar nog zal aanspreken.
Het boek heeft een handig zakformaat, stevige kaft en is voor slechts €14,50 te koop in de boekhandel.
Recensenten, leesbevorderaars en boekenbloggers kunnen een recensie-exemplaar aanvragen bij Nele Declercq van uitgeverij De Eenhoorn.
Veel leesplezier!
donderdag 12 februari 2015
Fragment uit 'Zie me dan!'
'Zie me dan!' is een spannend verhaal over Aafke, een jong meisje dat probeert de aandacht van haar afwezige ouders te vangen. Ze bedenkt hiervoor een geniaal plan.
Benieuwd hoe dat afloopt? .
Mijn nieuwste boek 'Zie me dan!' ligt vanaf begin volgende week in de boekhandel!
Je kunt het er nu al reserveren.
donderdag 22 januari 2015
Nieuwe cover 'Zie me dan!'
Bij het maken van een boek komt veel kijken. Er moeten enorm veel keuzes worden gemaakt en ontzettend veel knopen worden doorgehakt:
- Welke papiersoort: zwaar, licht, mat, glanzend, gelig, wit, ....?
- Welk soort lettertype: rond, strak, groot, klein, dik, dun, ... ?
- Hoe worden de hoofdstukken aangeduid: met een getal, een letter, een titel, ...?
- Kleur of geen kleur in het boek?
- Foto's of illustraties?
- Welke titel?
- Welk beeld op de cover?
En die laatste keuze is misschien nog wel de moeilijkste keuze van allemaal. Want het beeld moet lezers aantrekken en liefst niemand afstoten. Het moet, als het ware, werken als een magneet. Het moet nieuwsgierig maken en prikkelen. Een beeld is altijd een persoonlijke keuze. Een slechte cover kan de verkoop van een prachtig boek helemaal om zeep helpen.
Daarom polst de uitgeverij bij de boekhandelaren.
En soms is hun reactie negatief.
Vinden ze een cover, waar jij als auteur heel blij mee was, maar niks.
*slik*
Vandaag kreeg ik een mailtje.
In het onderwerp stond: 'nieuwe cover'.
Mijn hart stond even stil.
De cover van mijn, nog te verschijnen boek, was afgekeurd: te saai, te flets, niet aantrekkelijk, bweek, vonden de boekhandelaren.
De uitgeverij had, nog net voor druk, de cover heel snel aangepast.
'Laat het mooi zijn', duimde ik voor ik met ingehouden adem de mail openklikte.
En ik probeerde mijn geest leeg te maken, niks te verwachten en het beeld, dat al helemaal mijn nieuwe boek geworden was, uit mijn geheugen te wissen.
Ik klikte de mail open.
Het was anders. Helemaal anders. Blauw en fris met bloedrode letters.
Maar mooi. Dat wel. En echt heel goed passend bij het verhaal.
Dit is de nieuwe cover geworden.
Benieuwd naar jullie reacties!
- Welke papiersoort: zwaar, licht, mat, glanzend, gelig, wit, ....?
- Welk soort lettertype: rond, strak, groot, klein, dik, dun, ... ?
- Hoe worden de hoofdstukken aangeduid: met een getal, een letter, een titel, ...?
- Kleur of geen kleur in het boek?
- Foto's of illustraties?
- Welke titel?
- Welk beeld op de cover?
En die laatste keuze is misschien nog wel de moeilijkste keuze van allemaal. Want het beeld moet lezers aantrekken en liefst niemand afstoten. Het moet, als het ware, werken als een magneet. Het moet nieuwsgierig maken en prikkelen. Een beeld is altijd een persoonlijke keuze. Een slechte cover kan de verkoop van een prachtig boek helemaal om zeep helpen.
Daarom polst de uitgeverij bij de boekhandelaren.
En soms is hun reactie negatief.
Vinden ze een cover, waar jij als auteur heel blij mee was, maar niks.
*slik*
Vandaag kreeg ik een mailtje.
In het onderwerp stond: 'nieuwe cover'.
Mijn hart stond even stil.
De cover van mijn, nog te verschijnen boek, was afgekeurd: te saai, te flets, niet aantrekkelijk, bweek, vonden de boekhandelaren.
De uitgeverij had, nog net voor druk, de cover heel snel aangepast.
'Laat het mooi zijn', duimde ik voor ik met ingehouden adem de mail openklikte.
En ik probeerde mijn geest leeg te maken, niks te verwachten en het beeld, dat al helemaal mijn nieuwe boek geworden was, uit mijn geheugen te wissen.
Ik klikte de mail open.
Het was anders. Helemaal anders. Blauw en fris met bloedrode letters.
Maar mooi. Dat wel. En echt heel goed passend bij het verhaal.
Dit is de nieuwe cover geworden.
Benieuwd naar jullie reacties!
dinsdag 1 april 2014
maandag 3 februari 2014
Wat brengt het voorjaar?
'En? Wat mogen we van jou verwachten dit jaar?'
Bijna elke week krijg ik de vraag wel een keer voorgeschoteld.
Het najaar ligt nog niet helemaal vast. Dat kan nog alle kanten uit.
Maar dit is wat het voorjaar brengt:
Goed gezien: het is een boek van Sylvia Vanden Heede. Meer info over het boek vind je op de website van uitgeverij Lannoo. Het boek staat vol verhalen en grapjes in de bekende stijl van Wolf en Hond, aangevuld met leerrijke non-fictie. En daar kom ik dus opduiken: want de informatieve hoofdstukken schreven Sylvia en ik samen. Ik heb genoten van het uitschrijven van de non-fictie en de samenwerking met Sylvia en ik tel dan ook erg af naar 25 maart.
Verder verschijnen net voor de zomervakantie bij uitgeverij Averbode nog een historisch Vlaams Filmpje (Het Spookhuys) en een Zonnekind Leesboek (Raf vangt een boef) van mijn hand. Het is nog wachten op de covers. Van zodra die beschikbaar zijn post ik ze hier.
Bijna elke week krijg ik de vraag wel een keer voorgeschoteld.
Het najaar ligt nog niet helemaal vast. Dat kan nog alle kanten uit.
Maar dit is wat het voorjaar brengt:
Goed gezien: het is een boek van Sylvia Vanden Heede. Meer info over het boek vind je op de website van uitgeverij Lannoo. Het boek staat vol verhalen en grapjes in de bekende stijl van Wolf en Hond, aangevuld met leerrijke non-fictie. En daar kom ik dus opduiken: want de informatieve hoofdstukken schreven Sylvia en ik samen. Ik heb genoten van het uitschrijven van de non-fictie en de samenwerking met Sylvia en ik tel dan ook erg af naar 25 maart.
Verder verschijnen net voor de zomervakantie bij uitgeverij Averbode nog een historisch Vlaams Filmpje (Het Spookhuys) en een Zonnekind Leesboek (Raf vangt een boef) van mijn hand. Het is nog wachten op de covers. Van zodra die beschikbaar zijn post ik ze hier.
Labels:
avontuur,
dino's,
draken,
Fictie,
grappig,
inge bergh,
Lannoo,
leerrijk,
Marije Tolman,
mummies,
Non-Fictie,
ridders,
robotten,
ruimte,
spannend,
Sylvia Vanden Heede,
weetjes,
Wolf en Hond
Abonneren op:
Posts (Atom)




