Posts tonen met het label avi. Alle posts tonen
Posts tonen met het label avi. Alle posts tonen

woensdag 30 juli 2014

Tok is het beu

Eén van de spannendste momenten tijdens het ontstaan van een geïllustreerd boek is het moment waarop je de pdf ontvangt. Je kent de tekst, je weet wat er zal staan, want je hebt het verhaal natuurlijk zelf geschreven. Maar je weet niet wat de illustrator gedaan heeft met het verhaal. Hoe ziet hij of zij de personages? De omgeving? Tekende hij of zij er een extra laag bij? Wat maakte hij of zij van die ene scène die je al helemaal vormgegeven had in je hoofd? Wordt het slikken of juichen?



Een paar dagen geleden ontving ik de pdf van het tweede boekje over Tok de kip: 'Tok is het beu!'
De illustraties zijn grappig en vrolijk. Ik hou van de kleuren die van de pagina's spatten en van de extra diertjes die Suzy Castermans verzon en overal tussen plaatste. Er valt voor de toekomstige lezertjes veel te ontdekken op de illustraties. Mijn glimlach werd prent na prent breder.  Wat een heerlijk boek is dit geworden!



Nu is het aftellen naar het volgende spannende moment: het moment waarop het boek eindelijk in de winkels ligt! Zullen de jonge lezertjes de twee nieuwe verhalen leuk vinden?

vrijdag 23 mei 2014

Raf Vangt Een Boef


Een tijdje geleden mocht ik voor Zonnekind (uitgeverij Averbode) een samenleesboekje schrijven in AVI 2 en AVI 5. Op de linker- en rechterpagina wordt telkens hetzelfde verhaal verteld maar aangepast aan het leesniveau van de lezer. Zo kunnen twee kinderen van een verschillend leesniveau of een volwassene en een kind het verhaal samen lezen.
Maar het hoeft niet samen. Het kan ook gewoon apart.
 


 De computerspelletjes van mijn zonen inspireerden mij tot het schrijven
van een spannend 'boevenverhaal'.


Wil je weten hoe Raf de boef vangt?
Als je een abonnement hebt op Zonnekind dan ontvang je
dit boekje binnenkort bij jou in de klas of brievenbus.
Heb je geen abonnement?
Vaak vind je deze boekjes ook in de bibliotheek terug.