Posts tonen met het label boekenbeurs. Alle posts tonen
Posts tonen met het label boekenbeurs. Alle posts tonen

donderdag 13 februari 2014

Wat doet een auteur?


Onlangs ontving ik onderstaand mailtje van een lezer.

Dag Inge Bergh,
 
Ik heb voor mijn boekbespreking jouw boek gelezen en ik vond het zo spannend dat ik het zelfs leuk vond en meestal haat ik lezen. Sorry maar het is zo. Waarom moet je boeken lezen eigenlijk? De meeste boeken verfilmen ze en dat is toch altijd indrukwekkender dan al die lettertjes.  Misschien een ideetje voor jouw boek?  Moest Moordgriet in de cinema komen ga ik zeker nog een keer kijken.
Ik heb een klein probleempje. Op je website vond ik het antwoord op de meeste van mijn vragen. Maar niet op de vraag: hoe vult de auteur zijn of haar dag?
Daar zeg je niets over. Wat doe jij overdag? Bijvoorbeeld als je boek af is. Kun je mij aub een planning doorsturen?

Met vriendelijke groeten,

Maikel
  
Speciaal voor Maikel en alle andere lezers die ook wel eens benieuwd zijn naar wat ik zo allemaal doe overdag, maakte ik onderstaand filmpje. Natuurlijk doe ik niet alles uit het filmpje in één dag. En soms sta ik gewoon te koken en te dweilen, maar dat zie je dus niet in het filmpje ;-) )
 

 
 

zaterdag 7 september 2013

Warres Vleugels op de boekenbeurs in Beijing

'Of dat niet raar doet, je boek zo op een rek in China zien staan?'
'Ja', knik ik.
'Je wordt er zo huppelig van. Zo helemaal hieperdepiep. De haartjes op je huid beginnen te dansen van 'contentement'.'
Mijn zoon verbetert mij: 'dat heet kippevel', zegt hij.
Ik zeg dat het toch nog anders is.
En dat is het ook.
Ik bruis vanbinnen telkens ik die foto zie met daarop Warre in zijn gele jasje en de, voor mij, onleesbare karakters erboven.
Mijn boek in China.
Wie had dat ooit gedacht?!

woensdag 26 september 2012

Signeersessies boekenbeurs


Nog een maand en dan is het weer zover!
Ondertussen zijn de signeerdata ook al bekend.
Ik signeer op vrijdag 2 november, zaterdag 3 november en zaterdag 10 november. Telkens in de voormiddag.
Bovendien vind je mij op vrijdag 2 november ook op de Boekenverdieping, waar ik de deurtjes van mijn Kamishibai wijd opengooi en Groot Ventje en Klein Ventje 'iets' heel erg spannends laat beleven.