Posts tonen met het label schrijver. Alle posts tonen
Posts tonen met het label schrijver. Alle posts tonen

donderdag 29 januari 2015

De kop is er af!

De eerste lezing van 2015 zit er ondertussen alweer op.
Ik was te gast bij Louis Leesvoer en de superenthousiaste bende van het tweede leerjaar in het St. Lodewijkscollege in Brugge. 
Een lezing op gedichtendag, dan mag een gedicht niet ontbreken!
Tijdens het plooien van de was kwam de  inspiratie vanzelf.
En zo kwam ik aan op school met een stapel onderbroeken in mijn boekenkoffer ;-)

Protverhalen

Een schrijfster kwam op school
vertellen over haar boeken
maar in haar grote koffer zaten
alleen maar onderbroeken!

Slipjes zijn zo kort van stof
hoe kon ze die gebruiken?
En ook boxershorts kun je niet lezen
maar... je kunt er wel aan ruiken

Zo snuif je, als je dat zou willen,
hele verhalen in de stof
Het dansen van de billen
hun trillen prrrrt, prot, plof!

Want protten en ook scheten
hebben - ook al zijn ze er maar even-
in jouw onderbroek
hun korte bestaan
in geur en kleur beschreven

(Inge Bergh)

De sloebers van het tweede leerjaar vonden het hilarisch.

donderdag 13 februari 2014

Wat doet een auteur?


Onlangs ontving ik onderstaand mailtje van een lezer.

Dag Inge Bergh,
 
Ik heb voor mijn boekbespreking jouw boek gelezen en ik vond het zo spannend dat ik het zelfs leuk vond en meestal haat ik lezen. Sorry maar het is zo. Waarom moet je boeken lezen eigenlijk? De meeste boeken verfilmen ze en dat is toch altijd indrukwekkender dan al die lettertjes.  Misschien een ideetje voor jouw boek?  Moest Moordgriet in de cinema komen ga ik zeker nog een keer kijken.
Ik heb een klein probleempje. Op je website vond ik het antwoord op de meeste van mijn vragen. Maar niet op de vraag: hoe vult de auteur zijn of haar dag?
Daar zeg je niets over. Wat doe jij overdag? Bijvoorbeeld als je boek af is. Kun je mij aub een planning doorsturen?

Met vriendelijke groeten,

Maikel
  
Speciaal voor Maikel en alle andere lezers die ook wel eens benieuwd zijn naar wat ik zo allemaal doe overdag, maakte ik onderstaand filmpje. Natuurlijk doe ik niet alles uit het filmpje in één dag. En soms sta ik gewoon te koken en te dweilen, maar dat zie je dus niet in het filmpje ;-) )