vrijdag 17 oktober 2014
maandag 13 oktober 2014
Stem op 'Moordgriet' voor de Jonge Jury 2015!
Moordgriet is een van de kerntitels voor De Jonge Jury 2015.
Help Inge Bergh door te stemmen op Moordgriet! Stemmen kan via deze LINK!
Je hoeft enkel nog je gegevens in te vullen in de rechterkolom en te drukken op 'STEM HIER'. Klaar!
Maak ook vrienden, kennissen, buren, klasgenoten, enz... warm om te stemmen op Moordgriet!
Iedereen die gestemd heeft maakt bovendien kans op het coole longboard van Dusters dat je links op de foto hierboven ziet.
Help Inge Bergh door te stemmen op Moordgriet! Stemmen kan via deze LINK!
Je hoeft enkel nog je gegevens in te vullen in de rechterkolom en te drukken op 'STEM HIER'. Klaar!
Maak ook vrienden, kennissen, buren, klasgenoten, enz... warm om te stemmen op Moordgriet!
Iedereen die gestemd heeft maakt bovendien kans op het coole longboard van Dusters dat je links op de foto hierboven ziet.
dinsdag 16 september 2014
Daar is mijn kip!
Kindje in het eerste of tweede leerjaar?
Wees er dan als de kippen bij!
Hol, snel, vlieg, race of huppel nu naar de boekenwinkel.
Want TOK IS HET BEU ligt er vers in de rekken.
Twee avonturen in één boek.
En dat voor een appel en een ei.
Wees er dan als de kippen bij!
Hol, snel, vlieg, race of huppel nu naar de boekenwinkel.
Want TOK IS HET BEU ligt er vers in de rekken.
Twee avonturen in één boek.
En dat voor een appel en een ei.
maandag 1 september 2014
Interview op Leesplein.nl
Dat interview kun je HIER lezen. Ik vertel er ondermeer over die ene schrijfwens die nooit uitkwam en waarom ik ooit stikjaloers was op twee jongens uit mijn klas .
zaterdag 9 augustus 2014
Moordgriet, zomerse leestip!
Surfend op het net kwam ik plots deze foto tegen. Wat een leuke verrassing! Minstens even leuk vond ik het bijhorend blogje, van 15 juli 2014, waarin 'Moordgriet' door Caroline Wissel-Weldam, columniste en lerares Nederlands, wordt getipt in de categorie 'ontroerend en prachtig verwoord'.
Labels:
aanrader,
angst,
bedreiging,
borderline,
climax,
drugs,
inge bergh,
Jonge Jury,
Leestip,
liefde,
moord,
moordgriet,
spannend,
thriller,
uitgeverij De Eenhoorn,
young adult
woensdag 6 augustus 2014
Graag meer info over uzelf.
Ik krijg vaak mailtjes van lezers met de vraag of ik wat meer info over mezelf of één van mijn boeken wil doorsturen.
'Las je vaak als kind? Welke boeken? Van wie kreeg je de liefde voor het lezen en later het schrijven door?Wanneer heb je je eerste boek geschreven? Hoelang duurde het voor het af was? Waarom heb je het boek geschreven?'
Het antwoord op veel van bovenstaande vragen kun je sinds kort vinden op de uitgebreide auteursfiche die recent werd aangemaakt op de website van leesplein.nl.
'Las je vaak als kind? Welke boeken? Van wie kreeg je de liefde voor het lezen en later het schrijven door?Wanneer heb je je eerste boek geschreven? Hoelang duurde het voor het af was? Waarom heb je het boek geschreven?'
Het antwoord op veel van bovenstaande vragen kun je sinds kort vinden op de uitgebreide auteursfiche die recent werd aangemaakt op de website van leesplein.nl.
woensdag 30 juli 2014
Tok is het beu
Eén van de spannendste momenten tijdens het ontstaan van een geïllustreerd boek is het moment waarop je de pdf ontvangt. Je kent de tekst, je weet wat er zal staan, want je hebt het verhaal natuurlijk zelf geschreven. Maar je weet niet wat de illustrator gedaan heeft met het verhaal. Hoe ziet hij of zij de personages? De omgeving? Tekende hij of zij er een extra laag bij? Wat maakte hij of zij van die ene scène die je al helemaal vormgegeven had in je hoofd? Wordt het slikken of juichen?
Een paar dagen geleden ontving ik de pdf van het tweede boekje over Tok de kip: 'Tok is het beu!'
De illustraties zijn grappig en vrolijk. Ik hou van de kleuren die van de pagina's spatten en van de extra diertjes die Suzy Castermans verzon en overal tussen plaatste. Er valt voor de toekomstige lezertjes veel te ontdekken op de illustraties. Mijn glimlach werd prent na prent breder. Wat een heerlijk boek is dit geworden!
Nu is het aftellen naar het volgende spannende moment: het moment waarop het boek eindelijk in de winkels ligt! Zullen de jonge lezertjes de twee nieuwe verhalen leuk vinden?
Een paar dagen geleden ontving ik de pdf van het tweede boekje over Tok de kip: 'Tok is het beu!'
De illustraties zijn grappig en vrolijk. Ik hou van de kleuren die van de pagina's spatten en van de extra diertjes die Suzy Castermans verzon en overal tussen plaatste. Er valt voor de toekomstige lezertjes veel te ontdekken op de illustraties. Mijn glimlach werd prent na prent breder. Wat een heerlijk boek is dit geworden!
Nu is het aftellen naar het volgende spannende moment: het moment waarop het boek eindelijk in de winkels ligt! Zullen de jonge lezertjes de twee nieuwe verhalen leuk vinden?
Abonneren op:
Posts (Atom)





